contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

17 Senovážné náměstí
Praha, Hlavní město Praha, 110 00
Czech Republic

+420734704246

ARTSPEAK, BASED IN 2014; IS AN ASSEMBLY OF INDIVIDUALS RAISED, EXPERIENCED, AND EDUCATED IN AN INTERNATIONAL SETTING OF ART AND DESIGN. EACH MEMBER HAS THE QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE TO OFFER THE BEST FIELD OF WORK IN PUBLIC RELATIONS AND CREATIVE PROMOTIONAL EFFORTS. 

JOURNAL

Překvapte své blízké výjimečnými dárky.

Karlín s udržitelnou duší, která mu sluší

Olga Vrbikova

Pokud jste se již někdy zeptali (nejen) sami sebe „Who made my clothes?“, pak snad v následujících řádcích neobjevíte naprosté novum. Podle nás však stojí za povšimnutí, ba dokonce cestu do pražského Karlína, že letošní duben se nemálo udržitelných lokálních projektů a značek potkalo právě tam.

FASHION REVOLUTION

Od 60. let každoročně v dubnu lidstvo připomíná Zemi, i samo sobě, že mu není jedno, jakým způsobem život člověka na ní ovlivňuje její prostředí. Od roku 2013 se k dubnovému Dni Země přidal ještě konkrétnější apel na naše svědomí, a sice že nám není jedno, kdo, kde a za jakých podmínek vyrobil to, čím o sobě denně dáváme vědět světu, náš oděv. Pádem bangladéšské oděvní továrny Rana Plaza, v jejíž troskách zahynulo přes 1130 lidí a více než dvojnásobek jich bylo zraněno, se totiž 24. duben roku 2013 navždy zapsal do černé kroniky lidské historie. Jedna z mnoha výrazných reakcí na tuto událost, která otázkou v úvodu tohoto článku problematizuje samozřejmost našeho každodenního oblékání, je mezinárodní iniciativa Fashion Revolution.

Cílem tohoto původem londýnského hnutí je zvýšit společenské povědomí o tom, jak funguje módní průmysl a jaké negativní dopady jeho současné nastavení má. Kampaň usiluje především o transparentnost dodavatelského řetězce oděvních značek, které vyzývá, aby ukázaly, že ne/mají co skrývat, tedy odpověděly na danou otázku. Symbolem a zároveň hybnou silou jsou fotky v oblečení naruby, které spotřebitelé během Fashion Revolution Week sdílejí na svých sociálních sítích s tagem #whomademyclothes.

Program letošního Fashion Revolution Week upozornil na ekologicky i sociálně zodpovědné projekty také v Česku. V pražském Karlíně na adrese Šaldova 5 jste měli například možnost pokřtít svou návštěvou nejmladší, zato největší přírůstek do rodiny prodejen NILA.

NILA STORE KARLÍN

Otevřením již čtvrté, karlínské prodejny NILA se vyznavačům zodpovědného životního stylu otevřel další velkorysý prostor pro nákupy udržitelné módy, bytových i oděvních doplňků a biokosmetiky pečlivě vybraných značek z celého světa. Touhu po spravedlnosti a rovném zacházení pro ty, jež jsou od nás tisíce kilometrů vzdáleni, zároveň jsme však s nimi v denním kontaktu prostřednictvím jejich výrobků, do konceptu NILA přetavili ze své původní advokátské profese manželé Eva a Pavel Urbanovi.

S Evou jste se mohli setkat začátkem dubna na SLOU DAYS v karlínské Hauch Gallery. Ve své přednášce zde zmínila to, co potřebujete, a možná tak úplně nechcete, znát o svých džínách a jak si vybrat ty, jež neničí zdraví vaše, lidí, kteří se podílejí na jejich výrobě, a v neposlední řadě našeho životního prostředí. Tým NILA to vše a ještě více o denimu shrnul také na svém blogu.

BOHEMPIA

Doporučujeme zpomalit také na tramvajové trase mezi zastávkami Křižíkova a Karlínské náměstí. Ve vnitrobloku zde sídlí český konopný start-up Bohempia. Po veganských konopných teniskách s ortopedickou stélkou bylo dalším krokem ve vývoji výroby eco-friendly oblečení, které využívá všech příznivých aspektů konopného vlákna, tedy je antimikrobiální, hypoalergenní a díky termoregulačním vlastnostem v létě chladí, pohlcuje UV záření, a v zimě naopak hřeje. Ocení ho ti, kteří vyhledávají ekologickou alternativu bavlněným trikům, na jejichž výrobu je nutné dvojnásobné množství vody a při běžném pěstování bavlny i spotřeba pesticidů. Začátkem tohoto roku Bohempia uvedla do prodeje barefoot tenisky, jimiž zlomila dosavadní rekordy československého crowdfundingu na HitHit.

SLOU DAYS

Na závěr si dovolíme malé ohlédnutí za uplynulými SLOU DAYS, které se v Karlíně konají již pravidelně. Kromě prodejní prezentace udržitelných značek zde v prvním dubnovém víkendu nechyběly ani workshopy a přednášky.  SLOU DAYS chce bezpochyby i motivovat, inspirovat a rozšiřovat povědomí o etickém podnikání. Páteční večer byl proto věnován vyhlášení vítěze S Brand, soutěže o udržitelnou módní značku budoucnosti. Třetím v historii soutěže se jím stala půjčovna dětského oblečení Ebuu, která nejen že rodičům ulehčuje finanční zátěž jdoucí za nákupem dětského oblečení, ale ulevuje i od ekologické zátěže jdoucí za jeho masovou produkcí naší planetě. V ArtsPeak máme velkou radost, že můžeme být hrdým partnerem této soutěže a podporovatelem nových udržitelných startupů.

CO BYSTE MĚLI MÍT PŘIPRAVENÉ PŘED TÍM, NEŽ ZAČNETE SPOLUPRACOVAT S MÉDII

Olga Vrbikova

Máte pocit, že vaše značka či projekt si po krůčcích získává trh a má velký potenciál uspět s pomocí Media Relations? Při spolupráci s médii se můžete rozhodnout postupovat hned několika směry nebo zvolit jejich kombinaci. Je však potřeba zvážit velikost vaší firmy a jedinečnost (USP) vašeho produktu nebo služby. Je to tak, 60 % úspěchu tvoří produkt sám. 

Artspeak_Antipearle_2.jpg

 

CÍTÍTE SE PŘIPRAVENI NEJEN VY, ALE I VAŠE PLATFORMY 

Před komunikaci s médii byste se měli připravit na to, že novináři za svá doporučení směrem ke čtenářům nesou zodpovědnost a nedovolí si publikovat projekt, který nejeví známky životaschopnosti na trhu. Ujistěte se proto, že jste připraveni nést tuto zodpovědnost s nimi, a zamyslete se, zda jsou všechny vaše obchodní a komunikační platformy připraveny reagovat na cílené množství pozornosti a poptávky.  

 

BRANDING A CÍLE

Máte jasno v tom, co chcete svým zákazníkům říct a nabídnout? Proč by měl váš zákazník – tedy čtenář vašeho oblíbeného titulu – věnovat pozornost právě vaší značce? Jaký je dlouhodobý plán v rozvoji vašeho produktu a brandu? Od odpovědí na tyto otázky by se potom měl odvíjet i váš komunikační plán.

Artspeak_Antipearle_1.jpg

INZERCE VS. REDAKČNÍ PROSTOR

 Pokud jste na trhu delší dobu a přiznali jste si, že váš brand už se nedá nazvat start-upem (congratulatios you made it), měli byste počítat s tím, že i v redakcích používají Google nebo obchodní rejstřík. Je tedy potřeba počítat s alespoň minimální investicí do nákupu inzertního prostoru, který vám zároveň pomůže budovat dlouhodobě pozitivní vztahy s redakcemi a udržet pozici na jejich „whitelistu“. Pokud splňujete všechny předchozí body, a jste navíc novinkou na trhu, máte obrovský potenciál na novinových stránkách uspět! 

 

BUDGET A ZASE TEN BUDGET 

I přese všechna pozitiva, která se na váš produkt nebo brand vážou, a výše zmíněné body je nutné stále počítat s uvolněním rozpočtu na náklady, jež vám při řízené spolupráci s médii vzniknou. Ať už se jedná o kvalitní fotografie jakožto absolutní nezbytnost, příležitostné eventy pro novináře, distribuci materiálů do redakcí nebo jen tradiční náklady na pozornosti či osobní setkání s redaktory. Počítejte s nimi. Společně s pečlivostí a energií vloženou do každého kroku vašich aktivit přinesou ovoce.