contact us

Use the form on the right to contact us.

You can edit the text in this area, and change where the contact form on the right submits to, by entering edit mode using the modes on the bottom right.

17 Senovážné náměstí
Praha, Hlavní město Praha, 110 00
Czech Republic

+420734704246

ARTSPEAK, BASED IN 2014; IS AN ASSEMBLY OF INDIVIDUALS RAISED, EXPERIENCED, AND EDUCATED IN AN INTERNATIONAL SETTING OF ART AND DESIGN. EACH MEMBER HAS THE QUALIFICATIONS AND EXPERIENCE TO OFFER THE BEST FIELD OF WORK IN PUBLIC RELATIONS AND CREATIVE PROMOTIONAL EFFORTS. 

Karlín s udržitelnou duší, která mu sluší

JOURNAL

Překvapte své blízké výjimečnými dárky.

Karlín s udržitelnou duší, která mu sluší

Olga Vrbikova

Pokud jste se již někdy zeptali (nejen) sami sebe „Who made my clothes?“, pak snad v následujících řádcích neobjevíte naprosté novum. Podle nás však stojí za povšimnutí, ba dokonce cestu do pražského Karlína, že letošní duben se nemálo udržitelných lokálních projektů a značek potkalo právě tam.

FASHION REVOLUTION

Od 60. let každoročně v dubnu lidstvo připomíná Zemi, i samo sobě, že mu není jedno, jakým způsobem život člověka na ní ovlivňuje její prostředí. Od roku 2013 se k dubnovému Dni Země přidal ještě konkrétnější apel na naše svědomí, a sice že nám není jedno, kdo, kde a za jakých podmínek vyrobil to, čím o sobě denně dáváme vědět světu, náš oděv. Pádem bangladéšské oděvní továrny Rana Plaza, v jejíž troskách zahynulo přes 1130 lidí a více než dvojnásobek jich bylo zraněno, se totiž 24. duben roku 2013 navždy zapsal do černé kroniky lidské historie. Jedna z mnoha výrazných reakcí na tuto událost, která otázkou v úvodu tohoto článku problematizuje samozřejmost našeho každodenního oblékání, je mezinárodní iniciativa Fashion Revolution.

Cílem tohoto původem londýnského hnutí je zvýšit společenské povědomí o tom, jak funguje módní průmysl a jaké negativní dopady jeho současné nastavení má. Kampaň usiluje především o transparentnost dodavatelského řetězce oděvních značek, které vyzývá, aby ukázaly, že ne/mají co skrývat, tedy odpověděly na danou otázku. Symbolem a zároveň hybnou silou jsou fotky v oblečení naruby, které spotřebitelé během Fashion Revolution Week sdílejí na svých sociálních sítích s tagem #whomademyclothes.

Program letošního Fashion Revolution Week upozornil na ekologicky i sociálně zodpovědné projekty také v Česku. V pražském Karlíně na adrese Šaldova 5 jste měli například možnost pokřtít svou návštěvou nejmladší, zato největší přírůstek do rodiny prodejen NILA.

NILA STORE KARLÍN

Otevřením již čtvrté, karlínské prodejny NILA se vyznavačům zodpovědného životního stylu otevřel další velkorysý prostor pro nákupy udržitelné módy, bytových i oděvních doplňků a biokosmetiky pečlivě vybraných značek z celého světa. Touhu po spravedlnosti a rovném zacházení pro ty, jež jsou od nás tisíce kilometrů vzdáleni, zároveň jsme však s nimi v denním kontaktu prostřednictvím jejich výrobků, do konceptu NILA přetavili ze své původní advokátské profese manželé Eva a Pavel Urbanovi.

S Evou jste se mohli setkat začátkem dubna na SLOU DAYS v karlínské Hauch Gallery. Ve své přednášce zde zmínila to, co potřebujete, a možná tak úplně nechcete, znát o svých džínách a jak si vybrat ty, jež neničí zdraví vaše, lidí, kteří se podílejí na jejich výrobě, a v neposlední řadě našeho životního prostředí. Tým NILA to vše a ještě více o denimu shrnul také na svém blogu.

BOHEMPIA

Doporučujeme zpomalit také na tramvajové trase mezi zastávkami Křižíkova a Karlínské náměstí. Ve vnitrobloku zde sídlí český konopný start-up Bohempia. Po veganských konopných teniskách s ortopedickou stélkou bylo dalším krokem ve vývoji výroby eco-friendly oblečení, které využívá všech příznivých aspektů konopného vlákna, tedy je antimikrobiální, hypoalergenní a díky termoregulačním vlastnostem v létě chladí, pohlcuje UV záření, a v zimě naopak hřeje. Ocení ho ti, kteří vyhledávají ekologickou alternativu bavlněným trikům, na jejichž výrobu je nutné dvojnásobné množství vody a při běžném pěstování bavlny i spotřeba pesticidů. Začátkem tohoto roku Bohempia uvedla do prodeje barefoot tenisky, jimiž zlomila dosavadní rekordy československého crowdfundingu na HitHit.

SLOU DAYS

Na závěr si dovolíme malé ohlédnutí za uplynulými SLOU DAYS, které se v Karlíně konají již pravidelně. Kromě prodejní prezentace udržitelných značek zde v prvním dubnovém víkendu nechyběly ani workshopy a přednášky.  SLOU DAYS chce bezpochyby i motivovat, inspirovat a rozšiřovat povědomí o etickém podnikání. Páteční večer byl proto věnován vyhlášení vítěze S Brand, soutěže o udržitelnou módní značku budoucnosti. Třetím v historii soutěže se jím stala půjčovna dětského oblečení Ebuu, která nejen že rodičům ulehčuje finanční zátěž jdoucí za nákupem dětského oblečení, ale ulevuje i od ekologické zátěže jdoucí za jeho masovou produkcí naší planetě. V ArtsPeak máme velkou radost, že můžeme být hrdým partnerem této soutěže a podporovatelem nových udržitelných startupů.